Po septynerių metų „Google” atsisako „Google+”: žvilgsnis į praeitį - MediaZIP

Po septynerių metų „Google” atsisako „Google+”: žvilgsnis į praeitį

Kad „Google“ nutraukia „Google+“ veiklą dėl per mažo vartotojų srauto ir duomenų saugumo problemų, nebuvo didelė staigmena.

Prieš septynerius metus „Google“ sukūrė savo socialinį tinklą „Google+“. Neseniai „Google“ pranešė, kad per artimiausius mėnesius uždarys „Google+“ versiją dėl klaidų privatumo srityje.

„Google“ atskleidė, kad „Google+“ vartotojų įsitraukimas ir naudojimasis šia platforma yra itin mažas, 90% vartotojų čia užsibūna mažiau nei 5 sekudes.

„Google+“ ir „+1“ mygtuko įtaka reitingui. Prieš paviešinant „Google+“, 2011 m. „Google“ svetainėms pasiūlė „+1“ mygtuką. Jis buvo atsakingas už paieškos kokybę ir reitingavimą. Bėgant metams, „Google“ pripažino, kad naudojimasis mygtuku nebuvo toks, kokio tikėtasi.

„Google+“ paveikė kai kuriuos paieškos rezultatus. „Google+“ ir „+1“ bėgant laikui pasirodė „Google“ paieškoje. „Google“ personalizavo jūsų paieškos rezultatus, remdamasis tuo, ko ieškojo ar ką spaudė jūsų „Google+“ draugai“. „Google“ taip pat rodė asmeninę informaciją, tokią kaip nuotraukos, elektroninis paštas, skrydžių informacija ir t.t. priklausomai nuo vartotojo „Google+“ paskyros.

Metų metus naršantiesiems „Google“ rekomendavo bendrauti su „Google+“. Tai buvo vienas iš „Google“ bandymų įsukti pokalbius šiame socialiniame tinkle. „Google“ siekė paryškinti „Google+“ turinį paieškoje ir „Google News“, net parodant tai, kas buvo aptariama „Google+“ platformoje. „Google+“ taip dažnai pasirodydavo paieškoje, kad net tapo vienu iš SEO bendruomenės juokų objektų.

Nereikėtų pamiršti sudėtingos vietinės paieškos integracijos tarp „Google+“ ir „Google Local“. Kurį laiką, „Google+“ netgi pakeitė „Google Place“ dabar geriau žinomą kaip „Google My Business“.

Ilga ir lėta „Google+“ mirtis. Nepavykus pasiekti norimų rezultatų, „Google“ pamažu liovėsi tempti „Google+“. Vis rečiau ir rečiau vartotojai dalinosi įrašais „Google“, per pastaruosius keletą metų nepasitaikė ryškių pakeitimų ar „Google+“ pranešimų, nes tai buvo produktas/paslauga, kuri buvo dingusi ne tik iš vartotojų akiračio, bet ir minčių.

„Google“ informavo, kad „Google+“ veikla bus nutraukta per maždaug 10 mėnesių. Artimiausiu metu bus paskelbta informacija, kaip parsisiųsti ir išsisaugoti norimą informaciją bei svarbius duomenis.

Vienas svarbiausių klausimų – kaip tai paveiks SEO rezultatus? Jeigu labai atvirai, „Google+“ uždarymas SEO rezultatams neturės jokios įtakos.

„Google+“ darė labai mažą poveikį „Google Search“ paieškos rezultatams ar visai „Google Search“ bendruomenei. Taip pat neturėjo įtakos reitingavimui, personalizavimo fukcijoms „Google Search“ paieškoje, turiniui ir pan. „Google+“ mirė dar tada, kai „Google“ bandė jį integruoti ir priversti vartotojus naudotis šia platforma.

Kas tikrai pasikeis, tai, kaip John Mueller, garsus „Google“ ir SEO atstovas bei mokytojas, planuos savo tvarkaraštį ir skelbs apie garsiuosius „Google Webmaster“ mokymus. Įprastai jis apie mokymus pranešdavo per „Google+“ ir prieš jiems prasidedant kviesdavo potecialius klausytojus užduoti jiems aktualius klausimus. Bet kadangi tai ne pirmas kartas, kai „Google“ atlieka tam tikrus pakeitimus, esame tikri, kad ir John Mueller ras kitų būdų, kaip pasiekti savo potencialius klausytojus.