Ar Europos Sąjunga sutrikdys „Google“ ir „Facebook“ veiklą? - MediaZIP

Ar Europos Sąjunga sutrikdys „Google“ ir „Facebook“ veiklą?

Techologijų ir media kompanijos jau ruošiasi stipriems vartotojų duomenų naudojimo suvaržymams, kuriuos kitais metais pristatys Europos Sąjunga. Prognozuojama, jog dabartinis „Google“ ir „Facebook“ verslo modelis gali būti šiek tiek sutrikdytas.

Europos Sąjungos Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (angl. „General Data Protection Regulation“, DGPR) įsigalios 2018 m. gegužę ir nustatys griežtus apribojimus, kaip kompanijos galės naudoti asmeninius Europos Sąjungos piliečių duomenis.

Nors kompanijoms bus suteikta teisė apdoroti duomenis, GDPR leis juos naudoti savo tikslams tik tuo atveju, jei sutiks vartotojai. Įmonėms reikės prašyti vartotojų sutikimo arba pateikti skirtingą pasirinkimo galimybę skirtingoms paslaugoms.

Tai kompanijoms gali sukurti skirtingus rizikų lygius, kurie kategorizuojami nuo 0 iki 5, kur 5 reiškia aukščiausią rizikos lygį, apibūdinantį scenarijų, kuriame kompanijoms, pavyzdžiui, reklamos technologijų, reikės suteikiamų paslaugų „pasirinkimo” sutikimo, bet neturės jokio komunikacijos kanalo, kurio galėtų ieškoti vartotojai.

Ketvirtas lygis apibūdina tas kompanijas, kurios turi tiesioginį ryšį su vartotojais, tačiau tie patys vartotojai gali paskatinti suteikti „pasirinkimo” sutikimą, tarkime, kokią reklamą norės matyti internete.

Būtent „Google“ suteikia galimybę naudotis savo produktais, kurie yra ketvirtame rizikos lygyje, įskaitant personalizuotas reklamas „Google“ puslapiuose, pavyzdžiui, paieškoje, „Youtube“, „Google Maps“ ir t.t. Šis lygis būtų taikomas net „Gmail“ ir „DoubleClick“ programatinės reklamos paslaugai. Tačiau „Google“ gali ginčytis, jei pavyzdžiui, vartotojas yra prisiregistravęs „Google“ arba „Chrome“, vadinasi šių paslaugų tikslas yra „suderinamas” su tuo, kad vartotojai automatiškai sutinka leisti naudoti jų duomenis.

„Facebook“ auditorijos tinklas (angl. audience network) taip pat vertinamas ketvirtu rizikos lygiu, nes jame reikalaujama tvarkyti asmeninius „Facebook“ naudotojų duomenis, kad jie būtų taikomi kitose interneto svetainėse.

Nors tiek „Google“, tiek „Facebook“ galės apdoroti asmens duomenis, kurių reikia norint suteikti tam tikras paslaugas, kurių reikalaus vartotojai, bet naudojant šiuos duomenis kitam tikslui, reikės vartotojo sutikimo. Svarbiausias abiejų kompanijų klausimas bus ar vartotojai spustels „taip”, kai bus paprašyta sutikti. 

Šaltinis: WARC, PageFair