„Pokemon Go“ sėkmės istorija - MediaZIP

„Pokemon Go“ sėkmės istorija

Pokemon Go

„Pokemon Go“ žaidžia nuo 15 iki 30 mln. žmonių. Per aštuonias dienas nuo žaidimo pasirodymo „Nintendo“ akcijų kursas pašoko net 90 %. Liepos viduryje „Nintendo“ akcijos pabrango dar 9,8 %, taip įmonė tapo verta daugiau nei 28,4 mlrd. JAV dolerių ir pralenkė „Mitsubishi“ bei mažmenininkę „Uniqlo“. 

Nuo pat jų atsiradimo pokemonus gaudo milijonai žmonių, verslas – žaidėjus, o žaidimo kūrėjų konkurentai vis garsiau kalba apie planus išleisti papildytos realybės žaidimus.

Pokemonai pirmą kartą pristatyti 1996 m. Juos sukūrė Satoshi Tajiri. Franšizės licencija buvo patikėta bendrovei „The Pokemon Company“, kurią 1998 m. įkūrė 3 Japonijos bendrovės: „Nintendo“, „Creatures Inc.“ bei „Game Freak“.

Laikui bėgant personažai virto franšize, kuri jau sugeneravo apie 46,2 mlrd. USD. Tai tapo ne tik žaidimu, bet ir verslu: parduota daugiau nei 200 mln. senųjų „Pokemon“ žaidimo kopijų, marškinėlių, puodelių, kitų atributų. Buvo sukurti animaciniai serialai, filmas, komiksai, miuziklas ir net pokemonų atrakcionų parkas.

Pokemonai pasaulį traukė dešimtmetį. Apie 2007–2008 m. prasidėjo „Nintendo“ kritimas, tad kelerius metus kompanija ieškojo naujų galimybių. Satoru Iwata, tuometinis „Nintendo“ prezidentas, pranešė, kad kompanija žengia į mobiliųjų įrenginių rinką. „Nintendo“ akcijos tądien šoktelėjo net 21%, iki beveik 133 Eur už akciją.

2015 m. liepą Iwata mirė nuo vėžio, o lygiai po metų pasaulį išvydo „Pokemon Go“. Per aštuonias dienas nuo žaidimo pasirodymo „Nintendo“ akcijų kursas pašoko 90 %. Liepos viduryje „Nintendo“ akcijos pabrango dar 9,8 %, tad įmonė tapo verta daugiau kaip 28,4 mlrd. JAV dolerių – daugiau, nei „Mitsubishi“ ar „Uniqlo“.

Pokemonai neša pinigus ne tik programėlę sukūrusiems, bet ir kitų verslų atstovams. Kavinės ir barai perka pokemonų masalą ir vilioja jų gaudytojus, ryšio operatoriai reklamuojasi siūlydami nemokamą internetą, elektronikos pardavėjai džiaugiasi išaugusiu baterijų pardavimu, taksi vairuotojai veža keleivius specialiais pokemonių maršrutais, o draudimo kompanijos siūlo apsidrausti nuo nelaimingų atsitikimų ir traumų gaudant pokemonus.

„Pokemon Go“ yra pirmasis pasaulyje tokio populiarumo sulaukęs žaidimas. Programėlės kūrėja „Niantic“ anksčiau yra išleidusi AR žaidimą „Ingress“, kuris daug sudėtingesnis ir tobulesnis už „Pokemon Go“. Nepaisant to, pokemonai populiarumu pralenkė „Ingress“ jau pirmomis dienomis.

„Ingress“ šiuo metu aktyviai žaidžia keliolika milijonų žmonių, „Pokemon Go“ – nuo 15 iki 30 mln. Prognozuojama, kad šis skaičius kurį laiką dar augs, bet atslūgus pirminei susižavėjimo bangai, ims mažėti. 


Šaltiniai:

www.independet.co.uk

www.techcrunch.com

www.gamerant.com