Socialinių tinklų skverbtis Lietuvoje - MediaZIP

Socialinių tinklų skverbtis Lietuvoje

Remdamiesi naujausiais TNS Atlas 2016 metų pavasario duomenimis, galime matyti keletą socialinių tinklų vartojimo tendencijų. Didžiausi socialiniai tinklai, Youtube, Facebook bei Linkedin, mažais žingsneliais, tačiau vis dar auga.

Įdomus pokytis pastebimas socialiniame tinkle Twitter. Gan ilgą laiką Lietuvoje merdėjusi platforma, panašu, įgauna pagreitį – šios platformos skverbtis nuo 2,6% šiemet pakilo iki 6%. Įtakos galėjo turėti pastaraisiais metais kilę neramumai pasaulyje. Pagal būtent šioje platformoje naudojamas žymes (hashtag) galima nesunkiai sužinoti, ką žmonės kalba apie vieną ar kitą įvykį. Lietuviai Twitter’yje itin aktyviai aptarinėjo Eurovizijos atlikėjus jų pasirodymų metu.

1 Pav. Didžiųjų socialinių tinklų skverbtis.

1 Pav. Didžiųjų socialinių tinklų skverbtis. 

 

Pastebimos ir nišinių socialinių tinklų vartojimo tendencijos Lietuvoje. Džiugina nemenkas Instagram augimo šuolis – nuo 7%  iki 12%. Nuo šių metų TNS į tyrimą įtraukė ir naują socialinę platformą Tinder, kuri pastaruoju metu vis populiarėja. 2016 metais juo aktyviai naudojosi 2% Lietuvos gyventojų. Nuo šių metų, panašu, jog nebematysime Tumblr bei Foursquare vartojimo duomenų, mat šiems socialiniams tinklams Lietuvoje įsitvirtinti taip ir nepavyko.

 

2 Pav. Nišinių socialinių tinklų skverbtis.

2 Pav. Nišinių socialinių tinklų skverbtis.

 

Didžiuosius socialinius tinklus Youtube ir Facebook vartoja beveik visų amžiaus grupių žmonės, tačiau nišinės platformos turi savo amžiaus vartotojus. Instagram, Spotify bei Tinder vartotojai yra jaunesni – 15-29 m. žmonės. Twitter, Linkedin bei Pinterest vartoja vyresnio amžiaus auditorija – 20-39 m.  Vkontakte Lietuvoje vartoja tik 15-19 m jaunimas.

 

3 Pav. Pasiskirstymas pagal amžių

3 Pav. Pasiskirstymas pagal amžių

Tarp socialinių tinklų vartotojų Lietuvoje nėra žymaus pasiskirstymo pagal lytį. Galbūt Pinterest ir Instagram atrodo šiek tiek labiau moteriškos platformos, o Spotify ir Twitter – labiau vyriškos.

 

4 Pav. Pasiskirstymas pagal lytį.

4 Pav. Pasiskirstymas pagal lytį.

 

Apibendrinant naujausius TNS Atlas duomenis matome, jog daugumos socialinių tinklų augimas Lietuvoje nestoja, nes vartotojai tampa vis labiau išmanesni ir atranda vis daugiau naujų būdų, kaip būti pasaulio įvykių centre bei neprarasti ryšio su draugais ir artimaisiais.


Šaltinis:  TNS Atlas 2016