Socialinės medijos rinkodara labai ilgą laiką apie save turėjo šiek tiek nerimtą požiūrį. Tradicinių pažiūrų rinkodaros atstovai tvirtino, jog socialinė medija niekuomet neišaugs į perspektyvią rinkodaros šaką. Dabar mes matome, kad socialinė medija suteikia milžiniškas perspektyvas prekės ženklams – ne tik pasiekti savo tikslinį vartotoją, bet ir labai kūrybiškai pasireikšti, kad tik pritrauktų vartotojo dėmesį.
Būtent tai itin gerai pasimatė šiais, 2015 metais, kuomet net ir Lietuvos socialinės medijos padangėje iškilo unikalaus, o ne pernaudoto turinio poreikis. O kas laukia ateinančiais metais?
In the moment dominavimas. Socialinė medija pati iš savęs yra itin greitai reaguojanti į įvykius, tačiau atsiranda poreikis dalykus matyti čia ir dabar. Paimkime Periscope (https://www.periscope.tv/ ), kuris suteikia vartotojams galimybę live’u transliuoti savo gyvenimo akimirkas. Instagram’as ir Snapchat’as taip pat siūlo tokias on-the-go galimybes. Jei ši tendencija įsitvirtins, vadinasi galėsite pamiršti socialinės medijos įrašų suplanavimą į priekį.
1 pav. Periscope – viena iš turinio transliavimo on-the-go platformų
Buy mygtukas. Facebook’as ir Pinterest’as – vienintelės socialinės medijos platformos, kurios pakankamai sėkmingai pristatė Buy mygtuko galimybes prekių ženklams. Šių platformų vartotojai, pamatę jiems patikusį produktą sienoje ar reklamoje, gali vieno mygtuko paspaudimu jį įsigyti nepaliekant pačio puslapio. Instagram’as taip pat vysto šią galimybę ir greičiausiai ją tobulins. Ar 2016 metais apsipirksime neišeidami iš Facebook’o? Pamatysime.
2 pav. Vis labiau populiarėja apsipirkimas socialiniuose tinkluose
Facebook Instant Articles. Galbūt ne tik pirksime neišeidami iš Facebook’o, bet ir pasaulio naujienas skaitysime jau nebe naujienų portaluose, o vėlgi pačioje socialinėje platformoje. Šiais metais Facebook’as ir didieji naujienų leidėjai (Huffington Post, New York Times, BuzzFeed ir panašiai) vartotojams suteikia galimybę skaityti straipsnius neišeinant iš Facebook’o. Taip bandoma vartotojus išlaikyti kuo ilgiau, užtikrinti įsitraukimą į turinį bei rinkti informaciją apie vartotojų elgseną bei poreikius. Klausimas – ar lietuviški naujienų portalai irgi norės kooperuotis su tokiu gigantu kaip Facebook’as.
3 pav. Facebook Instant Articles
Prekės ženklo bendradarbiavimas su paprastais žmonėmis. Kaip niekada anksčiau prekių ženklai stengsis surasti savo prekės ženklo ambasadorius, kurie skleistų savo patirtį apie produktus ar paslaugas. Įdomu tai, jog tas ambasadorius nebūtinai turi būti gerai žinomas veikėjas ar daug sekėjų socialinėje medijoje turinti žvaigždutė. Daug labiau bus vertinama įprasto vartotojo ar vartotojų bendruomenės nuomonė. Didžiausia iššūkis 2016 metais bus juos atrasti ir bei kokia forma iškomunikuoti jų patirtį.
4 pav. Prekės ženklo ambasadorių svarba tik didės
Šaltiniai:
Social Media Examiner http://www.socialmediaexaminer.com/
Forbes http://www.forbes.com/
MarketingLand http://marketingland.com/