Veiklą pradeda naujas rinkodaros ir komunikacijos mokslų institutas - MediaZIP

Veiklą pradeda naujas rinkodaros ir komunikacijos mokslų institutas

KOG rinkodaros ir komunikacijos mokslų institutasĮmonių ir organizacijų išlaidos reklamai Lietuvoje sudaro apie 100 mln. eurų per metus. Tačiau finansinio rinkodaros biudžetų pagrindimo ir aiškaus jų kuriamos vertės argumentavimo dauguma įmonių vadovų vis dar pasigenda. Siekiant padėti rinkodaros ir komunikacijos specialistams Lietuvoje spręsti šią bei kitas problemas, veiklą Baltijos šalyse pradeda KOG rinkodaros ir komunikacijos mokslų institutas, subūręs profesionalus, kurie dalinsis naujausiomis, įrodymais pagrįstomis, praktikoje patikrintomis ir pritaikomomis žiniomis.

„Idėją įsteigti naująjį institutą lėmė siekis skaidrinti rinkodaros paslaugų rinką ir įvesti aiškius jų efektyvumo matavimo kriterijus. Institute bus teikiamos sistemingos, vienos kitas papildančios įvairių rinkodaros ir komunikacijos sričių žinios, išryškinant įmonių rinkodaros struktūrų bei komunikacijos agentūrų kuriamą pridėtinę vertę”,  – sako vienas iš instituto steigėjų, „Inspired UM” vadovas Vasaris Oržekauskas.

Institutas vykdys tęstinį profesinį mokymą, atliks ir inicijuos mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros bei inovacijų veiklas, organizuos mokymus ir konferencijas rinkodaros profesionalams.

„Lietuvos įmonių rinkodaros bei komunikacijos specialistai vartotojų elgesio motyvus neretai vertina kaip nepažinią „juodąją dėžę“, o jų sprendimai renkantis prekes ar paslaugas išsamiai netiriami. Tačiau naujausi mokslo pasiekimai ir tyrimų metodai leidžia argumentuotai atsakyti į šiuos klausimus, tuo pačiu padėdami kurti efektyvesnes rinkodaros strategijas, pasirinkti adekvačias priemones, planuoti biudžetą ir galiausiai įvertinti kampanijos rezultatus“, – sako KOG rinkodaros ir komunikacijos mokslų instituto vadovas ir vienas iš steigėjų Marius Kalanta.

Vienas iš instituto steigėjų Domantas Gailius pažymi, kad viena didžiausių Lietuvos rinkodaros paslaugų rinkos problemų yra neišplėtotas tęstinis profesinis mokymas ir mokymasis visą gyvenimą – šiose srityse gerokai atsiliekame nuo ES vidurkio. „Tyrimai rodo, kad darbuotojų dalyvavimas tęstinio profesinio mokymo ir mokymosi visą gyvenimą veiklose didina jų motyvaciją, produktyvumą, o tuo pačiu įmonių inovatyvumą ir pelningumą”, – teigia D. Gailius.

KOG rinkodaros ir komunikacijos mokslų instituto steigėjai – Marius Kalanta, Vasaris Oržekauskas ir Domantas Gailius. Institutas turės tarybą, kurią sudarys mokslininkai, verslo ir žiniasklaidos atstovai.  Tarybos užduotis – formuoti instituto veiklos strategiją, bendrinant įvairių rinkos dalyvių interesus ir poreikius.

 

 Tarpdisciplininis kursas profesionalams „Rinkodaros komunikacija iš vartotojų perspektyvos“ 

KOG rinkodaros ir komunikacijos mokslų institutas pirmą kartą Lietuvoje siūlo sisteminį požiūrį į pokyčius ir jų implikacijas rinkodaros komunikacijoje. Tarpdisciplininis kursas „Rinkodaros komunikacija iš vartotojų perspektyvos“ skirtas profesionalams, ieškantiems naujų, veiksmingų įžvalgų ir metodų, kaip valdyti, planuoti bei įgyvendinti rinkodaros komunikaciją, siekiant vartotojų atsako.

Kurso trukmė – 5 mėnesiai: nuo 2015 m. spalio mėn. pabaigos iki 2016 m. vasario imtinai, apimtis – 16 užsiėmimų po 4 akademines valandas. Aktualiausias rinkodaros ir komunikacijos problemas analizuos apie 10 dėstytojų, turinčių akademinę ir praktinę patirtį.

 

Pirmą kartą Lietuvoje organizuojama „Vartotojų elgsenos konferencija 2016“

Vartotojų elgsenai skirtoje konferencijoje kartu su pripažintais užsienio bei Lietuvos pranešėjais – mokslininkais ir rinkodaros praktikais – apibendrinsime naujausių mokslinių tyrimų rezultatus ir pasaulinę jų taikymo praktiką, gilinsimės į vartotojų elgsenos Lietuvoje specifiką.

Konferencija vyks 2016 metų vasario 11 dieną Vilniuje. Detali informacija apie konferencijos programą ir vietą bus paskelbta artimiausiu metu. „Inspired UM“ klientus apie tai informuosime pirmiausiai.

 

Apie komunikaciją ir rinkodarą skaičiais

  • Žinomumą pačiu svarbiausiu rinkodaros komunikacijos efektyvumo rodikliu laiko 77 proc. rinkodaros specialistų. Apie 71 proc. specialistų mano, kad reklamos įtraukimo (angl. engagement) rodikliai verslo sėkmei yra svarbiausi.
  • Tai, kad trūksta tinkamų rinkodaros efektyvumo matavimo įrankių ir metodologijų, pripažįsta apie 51 proc. rinkodaros specialistų.
  • Mažiau nei 20 proc. įmonių darbuotojų dalyvauja tęstinio profesinio mokymo kursuose (palyginti, ES vidurkis yra beveik 40 proc., o didžiausia dalis yra Čekijoje – 70 proc.).
  • Tęstinio profesinio mokymo kursų įmonėse trukmė vienam darbuotojui per metus yra apie 6 val. (palyginti, ES vidurkis yra 10 val., o didžiausia trukmė yra Liuksemburge, Belgijoje ir Portugalijoje – daugiau nei 16 val.).
  • Išlaidos, skiriamos tęstiniam profesiniam mokymui įmonėse Lietuvoje, sudaro nedidelę darbo jėgos kaštų dalį – apie 1,1 proc. (palyginti, ES vidurkis yra 1,6 proc., o didžiausia dalis skiriama Prancūzijoje – 2,5 proc.).

 


Šaltiniai: 

European Centre for the Development of Vocational Training (CEDEFOP)

The Fuornaise Marketing Group