Mobilūs pirkėjai: kas jie? - MediaZIP

Mobilūs pirkėjai: kas jie?

2014 m. paskutinį ketvirtį atliktame GWI tyrime buvo apklausta 42 tūkstančiai pirkėjų iš įvairių šalių. Tikslas – išsiaiškinti jų elgseną ir pirkimo kelią. Pirkėjus vienijo tai, kad jie dažniausiai apsiperka per mobiliuosius telefonus.

Pagrindinės įžvalgos:

  • Mobilus pirkėjas yra jaunas. Tai 16-34 metų amžiaus išmaniojo telefono vartotojas. 40 % šios auditorijos perka mobiliuoju telefonu.
  • Demografiškai tai daugiausiai pajamų gaunantys, didžiausių miestų gyventojai.
  • Azijos ir Ramiojo vandenyno gyventojai yra aktyviausi pirkėjai mobiliuoju telefonu – beveik pusė (46 %) interneto vartotojų perka mobiliuoju telefonu, Europoje – 21 %, Šiaurės Amerikoje – 20 %, Prancūzijoje, Olandijoje, Rusijoje ir Japonijoje šis skaičius krenta iki 15 %.
  • Mobilūs pirkėjai dažniau naudoja Android operacinę sistemą, o kalbant apie mobiliuosius telefonus, populiariausias yra Samsung telefonas.
  • Mobilūs pirkėjai yra technologiškai išprusę ir įsitraukę į prekės ženklo veiklą. Du trečdaliai save apibūdina kaip visada esančiais online, o 60 % apklaustųjų teigia, kad yra linkę pirkti premium kategorijos prekes.
  • Mobiliems pirkėjams ypač svarbu saugumas ir skaidrumas internete. Du trečdaliai teigia, kad yra susirūpinę savo  saugumu internete, 70 % rūpi, kur ir kam naudojami jų asmeniniai duomenys.
  • Mobilūs pirkėjai perka ir per kitas platformas – 85 % perka naudodami nešiojamą ar stacionarų kompiuterį, trečdalis naudoja planšetinius kompiuterius.

Stacionarūs ir nešiojami kompiuteriai vis dar užima pirmą vietą tarp internetinės prekybos: jais atliekama 60 % visų pirkimų, tuo tarpu 36 % – per mobiliuosius telefonus ir 18 % – per planšetes. Nepaisant to, tyrimai ir rinkos tendencijos rodo aiškią kryptį – ateityje mobilių pirkimų tik didės stacionarių ir nešiojamų kompiuterių sąskaita.

 

1 pav. Mobilūs pirkimai per skirtingas pasaulio vietoves

1 pav. Mobilūs pirkimai per skirtingas pasaulio vietoves

2 pav. Mobilūs pirkimai per skirtingas amžiaus, lyties ir pajamų grupes

2 pav. Mobilūs pirkimai per skirtingas amžiaus, lyties ir pajamų grupes

 

Kalbant apie mobilių pirkėjų elgesį, svarbu paminėti, kad mobilūs pirkėjai vis dar labiau tikrina atitinkamos prekės mobilią svetainę (74 %) nei dedikuotą mobiliąją programėlę (50 %). Nepaisant to, programėlių potencialas yra labai didelis: 70 % tų, kurie lankosi mobiliosiose programėlėse yra mobilūs pirkėjai. Didelį potencialą turi ir galimybė pirkti socialinėje erdvėje – trečdalis mobilių pirkėjų teigia, kad tokia galimybė juos paskatintų pirkti mobiliuoju telefonu dar dažniau.

Mobilūs pirkėjai taip pat yra labai aktyvūs rašant atsiliepimus internete (86 % teigia tai darantys). Tačiau daugiau tai daro per stacionarų ar nešiojamą kompiuterį (76 %) nei per mobilųjį telefoną (67 %).

Tai rodo, kad nors mobilieji pirkimai auga, tačiau tai nereiškia, kad pirkėjai keičia įpročius ir vietoj kompiuterių renkasi pirkimus mobiliuoju telefonu. Tai reiškia, kad egzistuoja daugiaplatformiškumas, kur tiek mobili, tiek internetinė prekyba tampa aktuali vartotojams skirtingu laiku ir skirtingoje vietoje.


Šaltinis:

Mander, Jason. Know the audience: Mobile shoppers. GlobalWebIndex, http://bit.ly/1JQmbzk.