Pasiruošimas mokyklai prasidėjo - MediaZIP

Pasiruošimas mokyklai prasidėjo

Vasaros atostogų įkarštyje kalbėti apie back to school periodą galėtų atrodyti kiek per anksti. Vis dėlto, tikrovėje viskas yra šiek tiek kitaip. Vasaros atostogos vaikams yra gerokai ilgesnės nei jų tėvams. Pastarieji jau nuo rugpjūčio pradeda ruoštis naujam mokyklos sezonui. Iš kitos pusės, ne tik tėvams, bet ir daugumai prekybininkų tai yra antras svarbiausias laikotarpis po Kalėdų.

Visi žinome, kad šiuolaikinėje visuomenėje laisvas laikas tampa vis didesne prabanga. Ši tendencija ypač ryški tarp dirbančių tėvų. Pavyzdžiui, Didžiojoje Britanijoje aktyvūs tėvai teigia, kad sunkiai randa laiko vežioti vaikus po būrelius. Jie daug mieliau renkasi tokius pagalbininkus kaip mobilioji programėlė Uber. 2009 metais, kai ši programėlė startavo, jos kūrėjai net negalvojo, kad ji taps tokia populiari tarp tėvų. Tačiau juk žymiai paprasčiau vaiką iš dainavimo ar šokio pamokų namo nuvežti vos kelių mygtukų paspaudimu išmaniajame telefone, nesibaiminant dėl grynųjų pinigų ar vaiko saugumo.

Tai tėra vienas iš laiko taupymo pavyzdžių. Bet sugrįžkime prie pasiruošimo mokyklai periodo – vieno aktyviausių mėnesių tėvams. Šiuo laikotarpiu mobilusis telefonas sublizga kaip vienas svarbiausių, jei ne pats svarbiausias, pagalbininkas.

Įsivaizduokite, kad jums reikia išrinkti mokyklinę kuprinę. Galvojate, jog tai bus paprasta – ateini, išsirenki ir išeini? Realybėje pamačius mokyklinių kuprinių pasirinkimo gausą susiduriama su netikėta problema – kaip žinoti, kurią pirkti?

Jūs galite apžiūrėti kiekvieną kuprinę. Galite prašyti salės darbuotojo pagalbos. Bet jeigu jūs toks kaip dauguma tėvų, jūs įsijungsite mobilųjį telefoną.

 

1 pav. Išmaniųjų telefono ir interneto svarba pasiruošimo mokyklai laikotarpiu

1 pav. Išmaniųjų telefono ir interneto svarba pasiruošimo mokyklai laikotarpiu

 

Lietuvoje mokyklinių prekių užklausų internete skaičius auga kiekvienais metais. Pavyzdžiui, 2015 m. antrą ketvirtį šių užklausų skaičius buvo 17 % didesnis nei 2014 m. tuo pačiu periodu. Paieška kompiuteriu didėjo 8 %, o mobiliuoju telefonu – net 107 %. 2015 m. antrą ketvirtį paieškos per mobilųjį telefoną ir planšetinį kompiuterį sudarė net 17 % visų mokyklinių prekių paieškų ir net 32 % visų vaikiškų drabužių paieškų Lietuvoje.

 

2 pav. Google paieškų pasiskirstymas per platformas (Mokyklinių prekių kategorijoje)

2 pav. Google paieškų pasiskirstymas per platformas (Mokyklinių prekių kategorijoje)

 

3 pav. Google paieškų pasiskirstymas per platformas (Vaikų drabužių kategorijoje).

3 pav. Google paieškų pasiskirstymas per platformas (Vaikų drabužių kategorijoje)

 

Taigi, dauguma šiuolaikinių vartotojų prieš įsigydami prekes, atlieka jų paiešką. T.y., pasidomi jų privalumais ir trūkumais, ieško geriausios kainos ir patogiausio įsigijimo būdo. Juk kam eiti iš namų, jei prekes tau gali nemokamai pristatyti į namus?

Google duomenimis, internetinės paieškos mokyklinių prekių kategorijoje prasideda jau nuo liepos pabaigos ir tęsiasi iki pat rugsėjo pradžios.

O pirkimo procesas vyksta labai greitai. Amerikoje atlikto tyrimo metu apklausti tėvai teigia, kad net 80 % tėvų stengiasi mokyklai vaikus apipirkti per dvi savaites ir greičiau. 70  % tėvų teigia, kad dažniausiai visus mokyklai skirtus daiktus perka tik 3 ar 4 skirtingose parduotuvėse.

Pirkėjas ilgai renka informaciją internete, tačiau ištyrinėjęs visas galimybes, atradęs labiausiai jo poreikius atitinkantį variantą, jis nebemąsto ir tiesiog perka. Kelios įžvalgos pardavėjams mokyklos prekių pirkimo periodu:

  • Būti anksti ir būti internete. Dauguma pirkėjų informaciją apie prekes renka per internetines platformas ir gerokai anksčiau nei įvyksta tikrasis pirkimas. Išnaudoti informacijos rinkimo periodą reklamai, kad prieš įvykstant pirkimui, produktas taptų pirmu pasirinkimu.
  • Patogi mobili svetainė, mobilūs baneriai su patogiu būdu rasti prekių lokaciją. Visi panašūs būdai veda į tiesioginius pirkimus tiek internete, tiek parduotuvėse.
  • Stebėti kategorijos paieškų trendus. Tai leis matyti, kokie produktai kuria srautą, o kokių poreikis mažėja ir atitinkamai konstruoti ne tik reklaminius pranešimus, bet ir asortimentą.

Šaltiniai:

1. Google Adwords duomenys, Lietuva, July 2015

2. John Haselden. 10 Reasons Why Mobile Will Make or Break Your Back-To-Scholl Success, May 2015 https://www.nchannel.com/blog/back-to-school-2015-trends-mobile/

3. Think with Google, July 2015 http://bit.ly/1frj467