Dronų panaudojimas reklamoje: naujos galimybės ar danguje sklandančio pyrago vilionės? - MediaZIP

Dronų panaudojimas reklamoje: naujos galimybės ar danguje sklandančio pyrago vilionės?

Pastaraisiais metais dronų arba bepiločių orlaivių populiarumas išaugo, o kaina sumažėjo. Dabar jie yra naudojami daugelyje gyvenimo sričių – nuo karinės aviacijos iki ūkininkavimo darbų. Tokį platų pritaikymą nulėmė dronų savybės: gebėjimas skristi aukštai ir greitai, nesudėtingas valdymas, kokybiškos kameros. Be to, jei anksčiau dronų kaina galėjo pasiekti milijoną dolerių, tai dabar paprastesnius modelius galima įsigyti ir už 70 dolerių

O kokios bepiločių orlaivių pritaikymo reklamoje galimybės? Štai keli pavyzdžiai:

  • Prekių pristatymas vartotojams: vieni pirmųjų dronų efektyvumą išbandė kompanija „Amazon“. Reklaminiame vaizdo klipe jie parodė, kaip atrodytų paslauga „Prime Air“ – pirkėjų įsigytų prekių pristatymas į namus per mažiau nei 30 min. Beje, dėl griežtų JAV taikomų teisinių bepiločių orlaivių panaudojimo apribojimų, šį vaizdo klipą „Amazon“ teko filmuoti už JAV teritorijos ribų.

 

 

  • Prekės ženklo įvaizdžio kūrimas, žinomumo didinimas: siekdama parodyti Audi A6 modelio technologines galimybes, Audi pasitelkė dronų armiją ir šūkį „Technologijos neturėtų gąsdinti“.

 

 

  • Tam tikrai vietai, erdvei ar laikui pritaikyta reklama: Brazilijoje būsimas mamas nustebino gandrų-dronų atnešti lauknešėliai su kūdikiams skirtais „Dove“ produktais.

 

 

  • Skatinimas naudotis paslaugomis: nedidelė drabužių valymo įmonė ne tik pagerino savo įvaizdį, bet ir susilaukė papildomo dėmesio iš esamų bei potencialių pirkėjų, kai pradėjo reklamuoti naują paslaugą – švarių drabužių atskraidinimą klientams.

 

 

  • Turinio kūrimas: bepiločiai orlaiviai vis dažniau pasitelkiami reklamų, filmų, TV laidų filmavimui, išskirtinio skaitmeninio turinio kūrimui. Twitteris yra ne tik sukūręs atskirą paskyrą bepiločiam orlaiviui @dronie, bet ir pasitelkė dronus trumpų video iš Kanų filmavimui:

 

 

Taigi, galimybių yra tikrai nemažai, tačiau visus veiksmus apriboja teisiniai aspektai.

  • JAV Federalinės Aviacijos Administracijos nuostatai yra gana atlaidūs dronų vartotojams, kurie bepiločius orlaivius naudoja asmeniniais arba pramoginiais tikslais. Bet komerciniam dronų naudojimui taikomi griežti įstatymai ir apribojimai. Pavyzdžiui, komercinių dronų pilotai privalo turėti FAA piloto licenciją, galiojantį sveikatos pažymėjimą. Taip pat turėtų būti užtikrintas bepiločio orlaivio skrydžio saugumas. Kol kas filmavimas dronais yra leidžiamas tik kuriant filmus Holivude.
  • Europos sąjungoje dar nėra parengta specialių teisės aktų, kurie reguliuotų dronų naudojimą, tačiau pradėtos viešos konsultacijos su visuomenė, poveikio vertinimas bei pirminių taisyklių ruošimas. Aišku, kad greitai sulauksime ir teisinio dokumento, kuris apibrėžtų komercinio ir asmeninio dronų naudojimo galimybes ir ribas.
  • Lietuvoje dronų naudojimą reglamentuoja „Bepiločių orlaivių naudojimo taisyklės“ , kurios numato, kad dronams, sveriantiems mažiau nei 25 kg, nereikalingas Civilinės aviacijos administracijos leidimas ir registracija. Lietuvoje dronai gali būti skraidinami tose teritorijose, kuriose skrydžių nedraudžia vietos savivaldybė, bet už tankiai gyvenamų rajonų ir žmonių sambūrio atvirose vietose ribų.

Žinoma, prie šių įstatymų prisideda ir asmens duomenų apsaugos klausimai. Ar visada galima filmuoti žmones viešose vietose? Kokias erdves laikyti privačiomis ir kokiu atstumu nuo jų gali skraidyti dronai? Kaip apsaugoti privačius asmenis nuo nepageidaujamo filmavimo pro langus?

Kur link pasisuks dronų taikymas reklamoje, priklausys ne tik nuo įstatymų, bet ir nuo technologinių galimybių bei labai greitai besikeičiančių tendencijų. Galbūt kol sprendžiamos dronų panaudojimo problemos, atsiras naujas, patrauklesnis reklamos atėjimo pas pirkėjus būdas?


Šaltiniai:

1. Šulskutė, Raminta. Dronai: naujųjų technologijų pranašumai ir mūsų privatumas (Skaitmeninės teisės). http://manoteises.lt/straipsnis/dronai-naujuju-technologiju-pranasumai-ir-musu-privatumas/

2. Whiteside, Stephen.  Brands and drones: A new horizon or pie in the sky? ANA / Reed Smith Webinar, March 2015. Event Reports http://bit.ly/1OK20oa