Instagram: didėjantys skaičiai ir populiarumas - MediaZIP

Instagram: didėjantys skaičiai ir populiarumas

Jeigu atspausdintume visas per metus į socialinį tinklą Instagram sukeliamas nuotraukas ir jas sudėtume viena ant kitos, kokį aukštį jos pasiektų? Galutinis rezultatas turėtų maloniai nustebinti, nes šiuo metu Instagram‘e yra apie 300 milijonų aktyvių vartotojų, kurie kasdien įkelia virš 70 milijonų nuotraukų (ir reiktų nepamiršti, kad skaičiai nuolat auga).

 

1 pav. Instagram patenka tarp 15 greičiausiai 2014 m. augusių socialinių platformų/bendravimo programėlių

1 pav. Instagram patenka tarp 15 greičiausiai 2014 m. augusių socialinių platformų/bendravimo programėlių 

 

Instagram vartotojai Lietuvoje ir pasaulyje

Iš kitų socialinių tinklų Instagram‘as išsiskiria ne tik orientacija į vizualinį turinį, bet ir tuo, kad dauguma jo vartotojų yra jaunimas iki 19 metų. Socialinius tyrimus atliekančios įmonės GlobalWebIndex duomenimis Didžiosios Britanijos ir Amerikos paaugliai (16-19 m.) „kiečiausia“ vaizdo įrašų platforma laiko YouTube. Instagram‘as liko antroje vietoje (jį pasirinko 16 % apklaustųjų) ir labai nežymiai aplenkė Facebook‘ą (14 %), Tumblr (13 %) ir Snapchat‘ą (12 %).

 

2 pav. Instagram – mėgstamiausia išmaniųjų telefonų vartotojų platforma

2 pav. Instagram – mėgstamiausia išmaniųjų telefonų vartotojų platforma

 

Lietuvoje Instagram‘u daugiausiai naudojasi 15-19 metų jaunimas (64,9 % apklaustųjų). 20-29 m. Lietuvos gyventojai taip pat bent kartą per mėnesį prisijungia prie šio socialinio tinklo, tačiau jų skaičius daug mažesnis nei paauglių – (27,4 %). O 30-39 m. amžiaus grupėje tik 6 % apklaustųjų teigė, jog naudojasi Instagram. Vyresnio amžiaus žmonės arba iš viso nesinaudoja šia platforma, arba prisijungia rečiau nei kartą per mėnesį.

Taip pat Instagram Lietuvoje naudojasi beveik du kartus daugiau moterų (68,3 % apklaustųjų) nei vyrų (31, 7 %). Palyginimui – pasaulyje moterys sudaro 53 % visų Instagram vartotojų. Šią tendenciją būtų galima paaiškinti tuo, kad moterys yra daug labiau linkusios dalintis išskirtinėmis gyvenimo akimirkomis ir gražių daiktų nuotraukomis.

Tad nieko keisto ir tai, jog tarp daugiausiai Instagram sekėjų turinčių prekės ženklų dominuoja drabužiai, batai ir kosmetika. Pavyzdžiui, žemiau pateiktame pastarojo mėnesio prekės ženklų TOP 10 galite matyti – pastarieji užima net 8 iš 10 pozicijų. Beje, GoPro į 4 vietą pakilo ne dėl to, jog Instagram‘e yra daug technologijų mylėtojų, o dėl patrauklaus ir įdomaus turinio.

 

3 pav. TOP 10 daugiausiai sekėjų turinčių Instagram prekės ženklų

3 pav. TOP 10 daugiausiai sekėjų turinčių Instagram prekės ženklų

 

Kuo Instagram gali būti patrauklus įmonėms ir prekės ženklams?

Visų pirma, dėl gana didelio įrašų matomumo ir vartotojų įsitraukimo. Tyrimų bendrovės Forrester duomenimis vienas įrašas Instagram‘e sulaukia net 120 kartų didesnio įsitraukimo per 1 sekėją nei Twitter‘yje ir 58 kartus didesnio nei Facebook‘e.

Kitaip nei Facebook‘e, Instagram‘e galima išnaudoti visus hashtag‘ų privalumus. Paskaičiuota, 11 ar daugiau hashtag‘ų įsitraukimą gali padidinti iki 80 % per 1000 sekėjų. Ar žinojote, kad populiariausiu gegužės mėnesio hashtag‘u tapo žodis #love?

 

4 pav. Populiariausi hashtag‘ai

4 pav. Populiariausi hashtag‘ai

Taip pat prekės ženklai Instagram‘e gali:

  • kūrybingai pristatyti savo prekes ar paslaugas,
  • sukurti vizualinę prekės ženklo tapatybę,
  • kurti interaktyvias hashtagin‘es kampanijas.

Greta įprastų, sekėjus turiniu dalintis kviečiančių kampanijų ar akcijų, kai Instagram paskyrą perima įžymybė, vis labiau populiarėja ir kelių pakopų žaidimai-konkursai.

Pavyzdžiui, Turkijoje prekės ženklas Ülker Instagram sekėjams pasiūlė išgelbėti visų mėgstamų sausainių Biskrem ateitį.

 

 

Kartu su tokiomis naujovėmis kaip reklaminių nuotraukų karuselė ir galimybė reklamoje įdėti tiesioginę nuorodą į įmonės puslapį, Instagram tapo dar patrauklesne platforma. Ypač dabar, kai kokybiško turinio poreikis tik auga. O taip atrodo pirmieji bandymai išnaudoti karuselės privalumus, kuriant prekės ženklo istoriją:

5 pav. Showtime karuselę panaudojo reklamuojant 2 serialo „Penny Dreadful“ sezoną

5 pav. Showtime karuselę panaudojo reklamuojant 2 serialo „Penny Dreadful“ sezoną

6 pav. Old Navy nusprendė papasakoti, kaip atrodo viena diena su jų drabužiais

6 pav. Old Navy nusprendė papasakoti, kaip atrodo viena diena su jų drabužiais

 

Prognozuojama, kad 2015 metų eigoje Instagram‘as pristatys dar daugiau patrauklių, tačiau mokamų funkcijų. Taip pat vis labiau didėjant vizualinio (ypač video) turinio poreikiui, Instagram‘as turėtų išlikti tarp populiariausiųjų. Ir nors jį norėtų išstumti tokie socialiniai tinklai kaip Vine, Vimeo ar Hyperlapse, tačiau bent artimiausiu metu jiems to padaryti nepavyks.


Duomenys:

Šaltiniai: