Naujajame Inspired UM socialinės medijos tyrime – turinio „planas“ prekių ženklams - MediaZIP

Naujajame Inspired UM socialinės medijos tyrime – turinio „planas“ prekių ženklams

Kovo 3 d. pristatėme naujausią kasmetinę socialinės medijos studiją Wave 8, kuri jau aštuntus metus iš eilės tiria aktyvių interneto vartotojų veiksmus socialinėje erdvėje ir yra didžiausia bei ilgiausiai vykdoma šios rūšies studija pasaulyje.

1 pav. Aktyvūs interneto vartotojai1 pav. Aktyvūs interneto vartotojai

Wave 8 žinutė paprasta: kol prekių ženklai nežinos priežasčių, kodėl vartotojai dalinasi turiniu, tol prekės ženklai negalės efektyviai išnaudoti socialinių tinklų.

2 pav. Respondentai ir šalys2 pav. Respondentai ir šalys

 

Tyrimas Wave 8 – „Turinio kalba”, apimantis daugiau nei 50.000 vartotojų iš 65 pasaulio šalių parodo, jog turinys yra ne tik  efektyvios socialinės komunikacijos strategijos pagrindas, bet ir „socialinis produktas“, kuriuo žmonės nori dalintis. Jis aiškiai naviguoja prekių ženklus, remiantis trimis pagrindinėmis įžvalgomis:

  • Tinkamas turinys yra vartotojui pritaikytas turinys. Tad pats laikas prekių ženklams mesti kurti „something fun“ turinį.
  • Tik 12 % Lietuvos vartotojų mano, kad turinys, išreiškiantis asmeninį požiūrį, yra vertingas. Beveik trigubai daugiau vartotojų tokiu turiniu mielai pasidalintų su kitais.
  • Nuo turinio priklauso mūsų internetinė reputacija, kadangi dalindamiesi turiniu mes bandome pasakyti kažką ir apie save. Šia stipria emocine sąsaja gali pasinaudoti ir prekių ženklai.

Wave8 tyrimas pirmą kartą taip arti prisilietė prie Alter Ego kūrimo bei emocinės svarbos. T.y. kokie mes esame ir kas mums svarbu bei kaip mes reflektuojame ir kokią informaciją skleidžiame internetinėje erdvėje – gali būti labai skirtingi dalykai. Vienu atveju parodoma, kuo žmogus yra suinteresuotas realiame gyvenime, antruoju išryškėja jo kuriamas kibernetinis fantomas, skirtas rodytis plačiai socialinių tinklų publikai.

Tyrimas atskleidžia, kad egzistuoja tik penki žmogiškieji POREIKIAI, kuriuos vartotojai siekia patenkinti internetinėje erdvėje – žinios, santykių plėtojimas, prasiblaškymas, progresas ir pripažinimas.

 

3 pav. Žmogiškieji poreikiai3 pav. Žmogiškieji poreikiai

 

Perpildytoje internetinėje erdvėje, kurioje egzistuoja ne tik prekių ženklai, bet ir išsiskirti besistengiantys vartotojai, pastarieji turinį vartoja kaip „socialinį produktą”, kuris padeda jiems patenkinti savo asmeninius, socialinius bei profesinius poreikius.

Wave 8 tyrimo dėka šiuos penkis persidengiančius vartotojų poreikius galime matyti per skirtingas kategorijas – būtent tai prekiniai ženklai turi itin kruopščiai išanalizuoti prieš planuodami bet kurią socialinės komunikacijos kampaniją.

 

4 pav. Kokį turinį žmonės vertina, o kokiu – dalinasi?4 pav. Kokį turinį žmonės vertina, o kokiu – dalinasi?

 

Pateikdami skirtingą turinį vartotojui, prekiniai ženklai sulaukia ir skirtingos vartotojų reakcijos. Visose kategorijose pramoginis turinys labiausiai tinka tada, kai norime, kad prekinis ženklas būtų geidžiamas. Tuo tarpu turinys, kuris suteikia vartotojui žinių apie prekinį ženklą, tinka tada, kai norime, jog vartotojas išbandytų produktą. Rezultatai, kuriuos prekiniai ženklai gauna dalindamiesi turiniu, skirtingose kategorijose irgi yra skirtingi.

 

5 pav. Kokį turinį žmonės vertina, o kokiu – dalinasi Lietuvoje?5 pav. Kokį turinį žmonės vertina, o kokiu – dalinasi Lietuvoje?

 

Žinoma, šios naujosios turinio dalinimosi eros katalizatorius yra auganti interneto skverbtis ir didėjanti priklausomybė nuo interneto. Net 57 % interneto vartotojų pasaulyje, teigia jaučiantys didelį stresą, kai negali prisijungti prie interneto. Ši statistika kartu su augančiu nešiojamų įrenginių skaičiumi ir WiFi padengiamumu rodo, kad daugelis iš mūsų tapome „nuolat prisijungusiaisiais“, ir tai, pasak Wave 8, daro nemažą įtaką mūsų ego.

Praėjus metams po to, kai Oxfordo anglų kalbos žodynas „selfie“ paskelbė metų žodžiu, 45 % vartotojų prisipažino, kad internete jie mėgsta dalintis savo nuotraukomis labiau nei kitų. Dar daugiau, 45 % 15-20 metų amžiaus vartotojų pasaulyje sako, kad norėtų būti interneto įžymybėmis. Lietuvoje šis rodiklis aukščiausias tarp Baltijos šalių, jaunimo tarpe iki 20 metų tokių yra kas trečias, kai tuo tarpu Estijoje – tik kas šeštas.

Dar daugiau, internetinė erdvė ir mūsų galimybės patenkinti savo ambicijas tapo neišvengiamai susietos. Pasaulyje 25 % žmonių mano, kad socialiniai tinklai yra gera vieta uždirbti pinigų. Beje, šis skaičius toks pat ir pasaulyje, ir Lietuvoje.

6 pav. Norėčiau tapti interneto įžymybe6 pav. Norėčiau tapti interneto įžymybe

 

Tačiau, Wave 8 atskleidė įdomią dichotomiją tarp mūsų aistros tapti interneto įžymybe ir noro likti anonimiškais. Prieš penkis metus 61% aktyvių interneto vartotojų išreiškė savo susirūpinimą dėl asmeninių duomenų privatumo internete. 2014 metais po to, kai buvo įsilaužta į iCloud duomenų bazes, tokių susirūpinusių vartotojų padaugėjo iki 69 %.

Pirmą kartą per visus Wave tyrimo metus išmaniųjų įrenginių skverbtis tarp aktyvių interneto vartotojų yra didžiausia pasaulyje (kiekvienais metais ji auga 15 % ir dabar siekia jau 84 %). Lietuvoje šis skaičius siekia 69,7 % (tai atitinka maždaug 800’000 Lietuvos gyventojų). Padidėjo ne tik išmaniųjų skverbtis, bet ir teigiančių, kad išmanieji įrenginiai puikiai tinka pirkti prekes, žmonių skaičius – nuo 30,9 % 2013 metais iki 42,7 % šiais metais.

Išsamiau susipažinti su Wave tyrimais galite čia: http://wave.umww.com/index.html.