Pasimokykime iš JAV: kaip prekiniai ženklai „išnaudojo“ Super Bowl‘ą? - MediaZIP

Pasimokykime iš JAV: kaip prekiniai ženklai „išnaudojo“ Super Bowl‘ą?

Turbūt būtų sunku tikėtis, kad Jūs, skaitantis šį straipsnį, žinote, kas laimėjo Super Bowl‘ą. Arba netgi kokios dvi komandos varžėsi finale. Tačiau tikriausiai matėte nors vieną Super Bowl reklamą, kurių dauguma buvo sukurtos specialiai šiam renginiui.

Šiemet Super Bowl‘as pasiekė rekordinį skaičių žiūrovų (114,4 mln., surinko 47,5 reitingus). Vidutiniškai 30 s TV reklamos kainavo 4,5 mln. dolerių. Vidutiniškai. Iš viso 39 reklamos užsakovai pademonstravo savo reklamas, 15 jų tai darė pirmąkart. Ir jie pirko ne po vieną reklamą.

 

1 pav. Super Bowl žiūrimumas1 pav. Super Bowl žiūrimumas

 Bet šiandien mes rašysime ne apie TV reklamą. Norime pažvelgti į tai, kaip prekiniai ženklai išnaudojo socialinę erdvę realiuoju laiku.

Super Bowl reklamos socialinėje erdvėje buvo paminėtos 1.915.081 karto (ir tai tik Vasario 1 dieną): 81% paminėjimų įvyko Twiteryje, likę – Facebook. Didžioji dalis (77%) šio socialinės erdvės „dūzgesio“ buvo sukurta išmaniaisiais telefonais.

Kas buvo tie įdomiausi „dūzgėjai“?

  •  McDonald‘s – suteikė šansų laimėti… automobilį.

2 pav. McDonalds top tweets2 pav. McDonalds top tweets

 

  •  PETA – nepraleido progos įgelti McDonald’s.

 

  •  Doritos – parodijavo Victoria’s Secret ir visus apėmusią maniją šuniukams.

 

  •  Jet Blue – išnaudojo Always „Like a girl” reklamos sėkmę  

 

Prekiniai ženklai išnaudojo aktualumo faktorių ir skelbė žinutes realiu laiku. Paskelbk žinutę praėjus savaitei ir ji jau niekam nebus įdomi. Arba dar blogiau – niekas jos nesupras.

Kodėl Jums turėtų rūpėti kažkas vykstančio už Atlanto ir ko mes galime iš to pasimokyti?

1. Lietuviai taip pat negali daryti tik vieno darbo vienu metu ir pasižymi „devyndarbiškumu” – negali ramiai žiūrėti tik TV ir daugiau nieko neveikti. Inspired UM ME tyrimo duomenimis 76 % Lietuvos interneto vartotojų žiūrėdami TV bent kartais naršo ir internete.

2. Visai neseniai socialinėje erdvėje nuvilnijo Monikos Šalčiūtės išminties perliukai apie pajamas ir pelną. Nenorėdami tapti „monikomis”, žmonės pradėjo googlinti šiuos terminus – Google užklausų kiekis šiems dviems raktažodžiams išaugo 17 kartų (palyginus su 2014 užklausų kiekiu). Šiuo įvykiu galėjo puikiai pasinaudoti finansinės institucijos, paskelbdamos edukacijos kampaniją žmonėms apie pajamas ir pelną. Bet nepasinaudojo…

 

3 pav. Google užklausų tendencijos3 pav. Google užklausų tendencijos

3. Europos krepšinio čempionatas šiemet vyks rugsėjo 5 – 20 dienomis, tad dar yra laiko jam pasiruošti. Galbūt verta pagalvoti apie socialinę medijos strategiją, kurios „pagrindinė vinis” nebūtų krepšininkų pasveikinimas Facebooke?

 


Šaltiniai:

  • Inspired UM ME tyrimas, 2014 Gegužė, N=501.
  • Super Bowl average costs of a 30-second TV advertisement from 2002 to 2015 (in million U.S. dollars) http://goo.gl/h01xdl
  • Infographic: How Super Bowl 2015 Commercials Scored On Social Media http://goo.gl/rVivTj
  • The Digiday Super Bowl 2015 blog: As it happened http://goo.gl/CMmYu8