Pasaulio čempionatų derlius - MediaZIP

Pasaulio čempionatų derlius

Šiais metais turėjome du pasaulio čempionatus – krepšinio ir futbolo. Apie futbolą jau rašėme praeito mėnesio naujienlaiškyje, tad dabar pažiūrėsime, kaip sekėsi krepšiniui ir kaip jis atrodo lyginant su futbolu.

Grupės varžybų (tik lietuvių varžybų) vidutinis reitingas labai panašus į praėjusių metų Europos čempionato. Vis dėlto, jis yra net 0,5 reitingo didesnis.

 Krepšinio čempionatų vidutiniai reitingai
Krepšinio čempionatų vidutiniai reitingai

Didesni skirtumai prasideda tolimesniuose etapuose. Štai aštuntfinalio reitingas šiais metais viso labo 11,5 reitingo, kai 2013 ir netgi 2010 metais buvo daugiau negu 13. Ketvirtfinalis, ko gero, geriausiai atspindi krepšinio žiūrėjimo namuose – prie televizijos ekranų – tendencijas. Lyginant su praėjusiais metais netekome vidutiniškai 5 % „naminės“ TV auditorijos. Pusfinaliai taip pat didesnių siurprizų nepateikė ir šių metų reitingas, nors ir sudaro 17,7 reitingo, yra mažesnis. Finalų ir rungtynių dėl 3 vietos ypatingai lyginti negalime, nebent tik 2010 ir 2014 metus, kai Lietuva abu kartus žaidė dėl 3 vietos. Skirtumas sudaro 30 % lyginant su 2010 metais. Kaip bus 2015 metų Europos čempionate – perspektyva labai nedžiugina.

Europos Pasaulio krepšinio bei futbolo čempionatų statistikos (1)
Europos Pasaulio krepšinio bei futbolo čempionatų statistikos (1)

Europos Pasaulio krepšinio bei futbolo čempionatų statistikos (2)
Europos Pasaulio krepšinio bei futbolo čempionatų statistikos (2)

Krepšinio ir futbolo žiūrovų profiliai

Na, o kaip krepšinio žiūrovai? Ar jie skiriasi nuo futbolo žiūrovų? Palyginus šias sritis, matyti, kad taip.

Pirmiausia, futbolą žiūri daugiau vyrų, kurių amžiaus grupė – 35+. Taip pat ši grupė yra labiau išreikšta negu krepšinyje.

TV auditorijos profiliai

TV auditorijos profiliai

Antra, futbole aktyviau pasireiškia didesni miestai: socialiniam statusui A priklauso net 50% futbolo žiūrovų. Be to, futbolo žiūrovas gauna didesnes pajamas. Apibendrinant galima teigti, kad krepšinio auditorija yra arčiau Lietuvos demografinio pasiskirstymo, tuo tarpu futbolas pasižymi aiškiai išreikštu profiliu (brandus, turtingas, išsilavinęs miesto gyventojas).

Vertinant ateinančių metų TV auditorijos tendencijas, reikėtų įvertinti interneto skverbtį ir televizijos žiūrėjimą internetu arba mobiliuose įrenginiuose. Tuo pačiu tikimės, kad kito pasaulio čempionato metu monitoringo sistemos ir priemonės leis įvertinti tiek televizijos, tiek interneto, tiek mobilios transliacijos žiūrovus.