Mobilųjų įrenginių statistinės informacijos problematika - MediaZIP

Mobilųjų įrenginių statistinės informacijos problematika

Jis visada su jumis. Jis jums gali atstoti piniginę, užrašų knygutę, o kartais net ir  geriausią draugą – tai jūsų mobilusis telefonas. Nors gal turėtume jį vadinti išmaniuoju įrenginiu, kuris žino apie jus viską?

Naudotojų skaičius Lietuvoje

Gemius Baltic duomenimis birželio mėnesį prie interneto per telefoną jungėsi 764 714 Lietuvos gyventojai, o tai sudaro 26% nuo visų gyventojų. Tuo tarpu planšetėmis prie interneto jungėsi 276 426 Lietuvos gyventojai. Tačiau šis skaičius mums neleidžia teigti, kad Lietuvoje yra virš 270 000 planšetinių kompiuterių turėtojų, nes šiuo įrenginiu šeimoje gali naudotis daugiau nei 1 žmogus. Kita medalio pusė – ne visi naudotojai jungiasi prie interneto per planšetinį kompiuterį.

 

LT gyventojų skaičius, kurie jungiasi prie interneto per mob. įrenginį 2014 birzelis
LT gyventojų skaičius, kurie jungiasi prie interneto per mob. įrenginį 2014 birzelis

 

Tns 2014 m. pavasario tyrimo duomenimis per metus besijungiančių prie interneto per mobilųjį įrenginį žmonių skaičius išaugo 5% (nuo 27% iki 32%).
Jei beveik trečdalis lietuvių naudoja savo mobilųjį telefoną prisijungimui prie interneto, turėtume turėti pakankamai daug statistinių duomenų apie tai, kokius portalus jie skaito ir kuo domisi. Tačiau pradėjus gilintis, kaip mobiliuosiuose įrenginiuose skaičiuojami unikalūs lankytojai, pasidaro nebeaišku, kas skaičiuojama.

Kokią turime statistiką?

Iki 2014 m. birželio Gemius skaičiuodavo lankytojus iš mobiliųjų įrenginių naudodami unikalius slapukus, kuriuos atėjęs į mobilų puslapį gaudavo kiekvienas lankytojas.

Slapukas – mažas tekstinis dokumentas, turintis unikalų identifikacijos numerį, kuris yra perduodamas iš interneto tinklalapio į lankytojo kompiuterio kietąjį diską, kad tinklalapio administratorius galėtų atskirti lankytojo kompiuterį ir matyti jo veiklą internete.

Tačiau jei žmogus naudoja iPhone išmanųjį telefoną ir šio telefono įprastinę naršyklę (Safari), jis dažniausiai nėra identifikuojamas. Kodėl dažniausiai? Nes identifikuojami tik tie Safari lankytojai, kurie telefono nustatymuose pasirenka „never block cookies from third parties“ nustatymus. Kiek tokių naudotojų yra Lietuvoje? Niekas nežino. Bet, matyt, retas sugalvoja, kad telefono nustatymuose reikėtų pasikeisti šią funkciją. Ranking.lt duomenimis 2014 m. 31 savaitę iPhone ir iPad naudotojai sukurė ketvirtadalį visų puslapių peržiūrų iš mobilių įrenginių. Pakankamai didelis kiekis puslapių. Kiek jų buvo leidę rinkti slapukus? Niekas nežino.

Kadangi ši nežinia jau pradėjo badyti akis, Gemius nuo 2014 birželio mėnesio nusprendė pakeisti skaičiavimo metodologiją – skaičiuoti nebe unikalius slapukus, o unikalius naršyklių numerius (browser id), kurie leis tiksliau identifikuoti, kiek turime vartotojų. Tačiau čia vėl atsiranda nežinomybė – kiek vartotojų mobiliajame įrenginyje naudoja ne vieną naršyklę, o dvi? Tris?

Pasikeitus metodologijai pagaliau galime vertinti, kiek realių lankytojų apsilanko portaluose iš skirtingų įrenginių. Palyginus su anksčiau turėtais duomenimis (http://mediazip.lt/201406/interneto-skverbtis-vis-dar-auga/) matome, kad realių lankytojų mobiliose portalų versijose yra ~30-40% mažiau nei juos matuojant pasitelkus senąją (slapukų skaičiavimo) metodologiją.

 

Kitas įdomus faktas – jeigu žmogus skaito mobilią puslapio versiją, tai nebūtinai tą daro iš mobilaus telefono:

Mobilių tinklapių versijų lankomumas iš skirtingų įrenginių
Mobilių tinklapių versijų lankomumas iš skirtingų įrenginių

 

Pasikeitusi tyrimo metodologija vis dėlto turi keletą trūkumų:

  • Ji nematuoja vartotojų persidengimo, t.y., neatsako mums į klausimą, kiek m.delfi.lt skaitytojų skaito ir m.15min.lt.
  • Nepasako kokie vartotojai naršo puslapiuose per telefonus ir planšetes, t.y., negalime teigti, kad kažkuris iš portalų yra populiaresnis tarp moterų ar vyrų skaitant juos iš skirtingų įrenginių.

Ar daugėja reklamos?

Pakalbinus 3 didžiųjų naujienų portalų atstovus visi sutartinai teigia, kad reklamos mobiliuose įrenginiuose daugėja. Delfi teigia, kad palyginus 2013 metų ir 2014 metų pirmus 5 mėnesius apyvarta iš mobilios reklamos išaugo nuo 0,4% iki 2,8%. Lryto apyvartos dalis per tą patį laikotarpį keitėsi dar drastiškiau: nuo 4,2% pakilo iki 10%. 15min negalėjo pateikti tokių skaičių, nes didelę dalį reklaminių plotų buvo pardavę kitam tiekėjui, tačiau jų teigimu tokios reklamos tikrai padaugėjo.

 


Šaltiniai
Gemius Audience tyrimas, 2014 birželis
http://ranking.lt/
Portalų ir Gemius pateikti duomenys
TNS Atlas, 2014 pavasaris

 

per telefoną jungėsi 764 714 Lietuvos gyventojai