100 vertingiausių pasaulyje prekės ženklų: kas, kiek ir kodėl - MediaZIP

100 vertingiausių pasaulyje prekės ženklų: kas, kiek ir kodėl

Apžvalga

„Millward Brown“, pasaulyje lyderiaujanti tyrimų agentūra, kuri specializuojasi reklamos efektyvumo, strateginės komunikacijos, medijų ir prekės ženklų vertės srityse, devintą kartą apžvelgė stipriausius pasaulyje prekės ženklus leidinyje „2014 BRANDZ TM vertingiausių pasaulyje prekės ženklų TOP 100“.

Po 2008-2009 m. ekonomikos krizės bendra tiriamų prekės ženklų vertė augdavo vidutiniškai 6% kasmet, bet šiemet šis skaičius padvigubėjo – bendra TOP 100 vertė išaugo net 12%. Pasak agentūros, tai reiškia, kad rinka pagaliau atsigavo po krizės ir jau prasideda tikrasis augimas. „Millward Brown“ prekės ženklus tiria 14-oje kategorijų (alus, apranga, asmens priežiūros prekės, automobiliai, draudimas, dujos ir nafta, gaivieji gėrimai, greitasis maistas, mažmeninė prekyba, pasauliniai bankai, prabangos prekės, regioniniai bankai, technologijos, telekomunikacijos) ir šiais metais net 10-ies iš šių kategorijų bendra vertė pakilo dešimčia ir daugiau procentų.

Nenuostabu, kad dominuojanti kategorija 2014-aisiais – technologijos. Šios kategorijos vertė sudaro beveik trečdalį bendros TOP 100 vertės ir maždaug penktadalis į sąrašą įtrauktų prekės ženklų yra būtent šios kategorijos atstovai. „Google“ vertė paaugo 40% ir pasiekė 158,843 bilijonų JAV dolerių; kompanija iš pirmosios vietos išstūmė „Apple“, lyderiavusią nuo 2011 m. Pirmą kartą į TOP 100 pateko „Twitter“, „LinkedIn“ ir „PayPal“, o „Amazon“ pirmą kartą įrašyta į TOP 10.

Dar viena svarbi tendencija – auganti Kinijos prekės ženklų svarba. Kinų socialinio tinklo ir interneto portalo „Tencent“ vertė paaugo daugiausiai visame šimtuke – beveik dvigubai.

 

Įtaką darantys faktoriai

Esminiai faktoriai, darę įtaką bendrajam 12% augimui – technologijų naujovės ir klientų pasitikėjimas. Kita vertus, šie faktoriai prekės ženklams kėlė ir rūpesčių – greitai kintanti technologija klientams leido pirkti internetu, laukti geriausių kainų ir neskubėti, apsvarstant pirkinių įtaką sveikatai ir aplinkai.

Faktorių, darančių įtaką prekės ženklų augimui ir vystymuisi, „Millward Brown“ įvardina ir daugiau. Pasak agentūros, sekant sėkmingiausiais pavyzdžiais svarbu nepamiršti, kad prekės ženklas turi tapti nepamainoma kliento gyvenimo dalimi, suvokti, kad perėjimas nuo fizinės prie virtualiosios veiklos klientui turi būti visiškai sklandus ir net nepastebimas, ir turėti mintyje, kad gyvename individualizmo eroje – niekam nebeįdomūs vienodi, neišsiskiriantys produktai. Be to, pasauliniai prekės ženklai jau supranta, kad jiems teks taikytis prie kiekvienos naujos vietos kultūrų, išteklių ir papročių – tai ypač aktualu alaus, gaiviųjų gėrimų ir greito maisto kategorijose.

Klientams ir pirkėjams svarbūs ir tokie dalykai kaip autentiškumas, multifunkcionalumas, patogumas, įtaka sveikatai, priimtinos apmokėjimo galimybės.

 

Regionai

Visi pirmieji 10 prekės ženklų šimtuke – iš Šiaurės Amerikos, be to, dauguma jų įsikūrę būtent Vakarinėje pakrantėje (o abi TOP 100 lyderės „Google“ ir „Apple“ – šiaurinėje Kalifornijoje). Pirmaujantys 4 prekės ženklai – „Google“, „Apple“, „IBM“ ir „Microsoft“ sudaro 16% bendros TOP 100 vertės.

Vertingiausi pasaulyje prekės ženklai

Vertingiausi pasaulyje prekės ženklai („2014 BRANDZ TM vertingiausių pasaulyje prekės ženklų TOP 100“)

TOP 5 žemyninėje Europoje – „SAP“, „Deutsche Telekom“, „Louis Vuitton“, „BMW“ ir „L‘Oréal“. Tiek žemyninėje Europoje, tiek Jungtinėje Karalystėje stiprią poziciją turi telekomunikacijos („Deutsche Telekom“, „Movistar“, „Vodafone“, „BT“). Šio regiono topuose vienintelis mažmenininkas – „IKEA“, šiuo metu visame pasaulyje turintis apie 300 parduotuvių ir tinkamai pasinaudojęs augančios ekonomikos šalių (tarp jų ir Lietuvos) rinkomis.

Vertingiausi prekes zenklai Europoje

Vertingiausi prekės ženklai Europoje („2014 BRANDZ TM vertingiausių pasaulyje prekės ženklų TOP 100“)

Kinijos „Tencent“ – absoliutus šimtuko augimo lyderis, sustiprėjęs po strateginės partnerystės su paieškos sistema „Sogon“ ir didžiausiu elektroninės prekybos tinklu Kinijoje „JD.com“. Be to, „Tencent“ metė iššūkį bankams pristatydamas mobiliuosius apmokėjimus ir finansines paslaugas.

Lotynų Amerikoje nemažai prekės ženklų nuvertėjo dėl silpnos ekonomikos, bet „Corona“ alaus vertė padidėjo 21%.

 

Kategorijos

Svarbiausia tendencija į TOP 100 žvelgiant per kategorijų prizmę – vis didėjanti technologijų svarba. Kategorija verta 827 bilijonų JAV dolerių, t.y. apie 30% bendros šimtuko vertės. Technologijų prekės ženklai – labiausiai išaugę visame sąraše („Tencent“ augo 97%, „Facebook“ 68%, „Baidu“ 46%, „Yahoo!“ 44%). Esminiai technologijų lauke vykstantys procesai – inovacija ir brendimas vienu metu; prekės ženklai ieško naujų interesų laukų, kurie leistų pozicionuoti save kaip inovatyviausius pasaulyje vardus („Facebook“, pvz.,  už 19 bilijonų JAV dolerių įsigijo virtualios realybės akinius kuriantį „Oculus“ ženklą), bet tuo pačiu metu stengiasi kurti brandų įvaizdį.

Vertingiausi technologiju prekes zenklai

Vertingiausi technologijų prekės ženklai („2014 BRANDZ TM vertingiausių pasaulyje prekės ženklų TOP 100“)

Daugiausiai, 29%, bendrai paaugusi kategorija – apranga, kurios dešimtuko pirmoje vietoje – 24,579 bilijonų JAV dolerių vertas „Nike“ prekės ženklas. Pasak „Millward Brown“, pirkėjai akivaizdžiai renkasi mados ir praktiškumo derinį. Taip pat klesti ir tie prekės ženklai, kurių kainos vidutinės, bet estetika įkvėpta aukštosios mados (pvz., antrąją vietą užimanti „Zara“). Be to, ypatingai auga tų prekės ženklų, kurie plačiai naudojasi technologijų teikiamais privalumais, vertė – „Nike“, kurio vertė išaugo 55%, didelį dėmesį praėjusiais metais skyrė socialinėms medijoms.

Vertingiausi aprangos prekes zenklai

Vertingiausi aprangos prekės ženklai („2014 BRANDZ TM vertingiausių pasaulyje prekės ženklų TOP 100“)

Įdomi situacija greito maisto ir gaivinamųjų gėrimų kategorijose – nors augant sveiką gyvenseną propaguojančiųjų skaičiui šios kategorijos susiduria su daugybe iššūkių, šimtuke penktą vietą užima „McDonalds“, o šeštą – „Coca Cola“. Tiesa, jų rodikliai neįspūdingi: „Coca Cola“ vertė pakilo vos 4%, o „McDonalds“ nusmuko 5%. JAV vartotojai renkasi vis mažiau gazuotų gėrimų ir keičia juos energetiniais ir mažiau cukraus turinčiais arba vandeniu su vitaminais. Tokios tendencijos prekės ženklus skatino ieškoti sveikesnių alternatyvų savo produkcijai. Greitojo maisto kategorijoje daugiausiai paaugo ir antrą vietą kategorijos dešimtuke užima „Starbucks“ kavinių tinklas, siūlęs klientams sveikesnes užkandžių alternatyvas.

 

Potencialas

„Millward Brown“ teigia, kad didžiausią potencialą, šalia „Apple“ ir „Google“, turi „Facebook“ ir „Amazon“. „IKEA“ apžvalgoje giriama už sėkmingą savęs pozicionavimą kaip parduotuvės, kurioje geros kainos (o ne pigu blogąja prasme), o „Red Bull“ – už įvaizdį, kurio svarbiausias akcentas – naujų patirčių paieškos. Didelės tarptautinės galimybės pranašaujamos privačiam „PingAn Insurance“ ženklui, šviesi ateitis žadama ir „Construction Bank of China“ bei „Verizon“, nusipirkusiam „Vodafone“.

Šaltinis: http://www.millwardbrown.com/brandz/2014/Top100/Docs/2014_BrandZ_Top100_Report.pdf