Ką žada 2014-ieji Facebook reklamuotojams? - MediaZIP

Ką žada 2014-ieji Facebook reklamuotojams?

2013 metais Facebookas žengė keletą svarbių žingsnių reklamos srityje – nuo galimybės pirkti reklamą CPA (cost-per-action) iki galimybės sekti reklamos rezultatus už interneto ribų (offline ad-performance). Po tiek laiko, praleisto belaukiant iš Facebook normalios statistikos ir įvairesnių reklaminių sprendimų, 2013 metai pagaliau reklamuotojui atnešė visko su kaupu. O jei 2013 metai buvo tokie sėkmingi, ko gi galime tikėtis iš 2014-ųjų?

Penkios pagrindinės prognozės, kurių reklamuotojai gali tikėtis naujaisiais metais.

 

  1. Mobilioji paieškos sistema „Graph Search“ pakeis žaidimo taisykles Facebook reklamoje. Tai, kad Facebookas neišvengiamai sukurs paieškos sistemą „Graph Search“ mobilioje aplinkoje (kol kas ji veikia tik kompiuteriuose) reišks teigiamą posūkį Facebook reklamoje. Reklamuotojai turės galimybę talpinti reklamą Facebook atsižvelgdamas į vartotojo naudojimosi mobiliąja paieška įpročius. Atsiras galimybė talpinti reklamą paieškos laukelyje prilausomai nuo ieškomos tematikos. Facebook jau pristatė panašią reklamos galimybę paieškos laukelyje, tačiau ji buvo plačiai sukritikuota dėl nepakankamo pačios paieškos sistemos funkcionalumo. Dabar, kai paieškos sistema jau pilnai integruota į socialinio tinklo DNR, ypač mobilioje versijoje, tikimės, kad 2014 metais Facebook reklama bus daug įdomesnė ir konkurencingesnė.

     

  2. Kūrybinė žinutė tampa esminė Facebook aplinkoje. Stipriai padidėjus reklaminių žinučių Facebook plotui (ypač naujienų sraute), prekiniai ženklai privalės daugiau dėmesio ir resursų skirti kūrybai – reklaminiams vizualams. Pakankamai trumpas Facebook reklamos gyvavimo laikas reiškia, kad reikės pasirūpinti nemažais kiekiais skirtingų įtraukiančių reklaminių vizualų, kad reklama išsilaikų vartotojų naujienų srauto viršuje. Kad reklama išliktų aktuali vartotojui, prekiniai ženklai turės pateikti unikalias, nuolat besikeičiančias kūribines idėjas. Tai ypač svarbu reklamuotojiems, kuriems reikalingas tiesioginis vartotojų atsakas į reklamą, kai nuo kūrybinbės žinutės priklauso vartotojo apsispręndimas pirkti. 

     

  3. Neinternetinės konversijos. Dar vienas svarbus žingsnis, kurį Facebook bando žengti reklamoje, tai galimybė mažmenininkams sekti ne internetinėje aplinkoje vykstančias konversijas nuo reklamos, pamatytos Facebook, ir tokiu būdu suteikti reklamuotojui gilesnių įžvalgų, kokius vartotojų veiksmus paskatina jų reklama. Neseniai Facebook patobulino auditorijos pritaikymo reklamai (Custom Audience) galimybes. Šis patobulinimas leis reklamuotojams sukergti pardavimų duomenis su Facebook duomenimis ir matyti, kokių veiksmų vartotojas ėmėsi pamatęs Facebook reklamą.unzip-pic01 

     

  4. Atsisveikiname su reklama Facebook dešinėje. Facebook dešinėje rodoma reklama 2014 metais užleis savo pozicijas efektyvesnėms reklamos rūšims, kaip pvz. reklama naujienų sraute (page-post ads) arba aplikacijų įdiegimo reklama (app install ads). Jau kurį laiką dešiniajame šone rodomos reklamos efektyvumas mažėja. Reklamuotojai bus raginami Facebook paskirą padaryti pagrindiniu prekinio ženklo internetiniu puslapiu ir priemone reklamos turiniui generuoti. Taigi prekinio ženklo Facebook paskira įgauna naują sąvoką – mission control. Žinoma, reklama Facebook dešinėje niekur nedings, tačiau ji liks tik pagrindinės reklamos mini kopija. Įgyvendinus šiuos pakeitimus Facebook prioritetas bus užtikrinti teikiamo turinio kokybę, todėl vartotojams vis dažniau bus leista išsakyti savo nuomonę apie reklamas, t.y. įsitraukti į jas, jas „mėgti“, ir žinoma uždrausti. Taigi mūšį dėl vietos visada laimės kokybiškas turinys. 

     

  5. Facebook nuo įsitraukimą skatinančios reklamos toliau pamažu eis prie realius veiksmus skatinančios reklamos sprendimų. Jau seniai netyla kalbos, kad Facebook reklama turėtų duoti labiau apčiuopiamų rezultatų nei vartotojų įsitraukimas. Todėl galimybė pirkti Facebook reklamą CPA, t.y realius vartotojų veiksmus, daugeliui reklamuotojų suteiks vilčių. 

     

  6. Facebook žengs į Twitter teritoriją. Facebook igi žino, kad tai apie ką kalba jo vartotojai, yra ypač svarbu reklamuotojams. Twitter jau įrodė, kad toks reklamos modelis, kaip „prekinių ženklų paminėjimas“, tikrai veikia, todėl Facebook ruošiasi sekti Twitter pėdomis. Jau pastebime pirmus Facebook žengimo į Twitter teritoriją ženklus – pvz. tematikų ir prekinių ženklų topų atsiradimas naujienų sraute, „hashtag“ įvedimas ir pan. Todėl 2014 metais nenustebsime išvydę Facebook-Twitter simbiozių reklaminiuose sprendimuose. 

     

 

Šaltiniai:
http://www.insidefacebook.com/2014/01/02/5-predictions-for-facebook-advertising-in-2014/
http://www.insidefacebook.com/2013/12/13/facebooks-custom-audiences-can-now-help-measure-offline-sales