Krepšinio tautos realijos - TV reitingų analizė - MediaZIP

Krepšinio tautos realijos

Europos vyrų krepšinio čempionatas baigėsi. Prieš pat čempionatą buvo surengta nemažai draugiškų varžybų su stipriomis komandomis. Daug krepšinio specialistų kalbėjo: vieni porino, kad labai stipri priekinė linija, kiti sakė, kad nėra rinktinėje įžaidėjo ir t.t…

Įdomu kaip šį krepšinio čempionatą vertina televizijos žiūrovai.

 

Reklamos, rodytos rungtynių pertraukų metu, vidutinis GRP
Reklamos, rodytos rungtynių pertraukų metu, vidutinis GRP

 

Reitingai

Pirmasis Etapas: Visų trijų mačų reitingas yra labai panašus ~12 procentų. Antrojo etapo vidutinis reitingas jau siekė 14.  Kai Lietuviai prasibrovė į ketvirtfinalį, susidomėjimas krepšiniu dar labiau padidėjo ir ketvirtfinalio vidutinis reitingas buvo 18. Nugalėję italus, pusfinalyje susitikome su kroatais ir šis mačas surinko 19,5 reitingo. Na o Finalą prie televizoriaus ekrano stebėjo kas ketvirtas žmogus. Vidutinis finalinių varžybų reitingas 24.

 

Kas labiausiai myli krepšini – vyrai ar moterys?

Apžvelgiant auditorijos sudėtį: pirmus etapus stebėjo daugiau vyriška auditorija tačiau vėlesni etapai atitiko Lietuvos demografinį pasiskirstyma tarp vyrų ir moterų. Tikras krepšinio per TV žiūrėtojas yra 35-54 metų amžiaus ši amžiaus grupė stirpriai išsiskira lyginant ją su Lietuvos demografiniu pasiskirstymu.

Krepšinio auditorijos demografinis palyginimas su bendra Lietuvos auditorija
Krepšinio auditorijos demografinis palyginimas su bendra Lietuvos auditorija

 

Tuo pačiu – tai daugiau uždirbantys ir geresnį išsilavinimą turinti auditorija. Galima pastebėti, kad labiau iššsiskiria tai, kad tarp TV krepšinio žiūrovų daugiau lietuviškai kalbančių namuose – tikrai  Lietuviškas sportas.

Krepšinio auditorijos demografinis palyginimas su bendra Lietuvos auditorija
Krepšinio auditorijos demografinis palyginimas su bendra Lietuvos auditorija

 

 

Meilė iki galo?

Po spaudoje atsiradusio straipsinio apie tai, kad vienas krepšinio žiūrovas neatlaikė įtampos per varžybas ir iškeliavo į anapilį, nusprendėme patikrinti, kaip elgesi TV žiūrovai įtemptų varžybų metu. Šiame čempionate, pirmajame etape kaip tik ir pasitaikė tokios varžybos, kuomet jau po pirmojo etapo Lietuvos rinktinė galėjo išvažiuoti namo. Minutinė TV transliacijos analizė rodo, kad Lietuviai įtampą atlaikė iki paskutinės minutės – kiekviena minute reitingai tik didėjo ir varžybų pabaigoje surinko daugiau negu 18,5 GRP, palyginimui: varžybų pradžios reitingas buvo apie 12,5 GRP.

 

4+ auditorijos vidutinio reitingo kitimas kas 2 minučių intervalą rungtynių metu
4+ auditorijos vidutinio reitingo kitimas kas 2 minučių intervalą rungtynių metu

 

Vertinant finalo transliaciją, kuomet po trečio kėlinio daug vilties laimėti nebeliko, reitingai pradėjo stipriai smukti – auditorija arba išjungdavo televizorius arba perjungdavo kitą kanalą.

 

4+ auditorijos vidutinio reitingo kitimas kas 2 minučių intervalą rungtynių metu
4+ auditorijos vidutinio reitingo kitimas kas 2 minučių intervalą rungtynių metu

 

Tai visgi krepšinio mes šalis ar ne?

Reikia pastebėti tendenciją, jog metai iš metų TV krepšinio transliacijų pasiekta auditorija nuosekliai mažėja, 2009 metų rezultatai šiek tiek iškreipti, nes Lietuvos  rinktinė  iškeliavo namo, jau po antro etapo. Pasiekiamumas vidutiniškai krenta nuo 80% iki 70%, nesvarbu, kad lietuviai šiais metais žaidė finale.

Kuomet rinktinei sekasi – visi džiaugiamės ir žiūrime krepšinį, kalbam apie antrą religiją. Kas gi nutinka su TV auditorija, kai Lietuvos rinktinė finale nežaidžia? Ar tikrai mes  labiau žiūrime krepšinį negu  kitą labai populiarią sporto šaką – futbolą? Deja, statisika rodo, jog jeigu  Lietuvos rinktinė nežaidžia finale, tai finalinių varžybų reitingas yra labai panašus kaip ir futbolo čempionato  finalinių varžybų. Štai  pasaulio futbolo  čempionatao finalas  2010 metais surinko 14,8 reitingo, tuo tarpu Pasaulio  krepšinio  čempionato  finalo reitingas  buvo 14,9. Taigi futbolas populiarumu tikrai nenusileidžia krepšiniui ir jeigu nutiktu taip, kad Lietuvos rinktinė patektų į  Europos futbolo čempionatą, TV auditorija būtų tikrai  ne mažesnė negu  krepšinio žiūrovų.

 

© Inspired UM 2013 | Duomenų šaltinis: TNS TV auditorijos tyrimas 2013